Heb jij alles goed geregeld
voor jouw eigen bedrijf?

ZZP'ers

Vele ondernemers zijn je al voor gegaan. Je hebt besloten niet meer voor een baas te werken, maar als zelfstandige verder te gaan. Een hele uitdaging! 

Bij het werken als zelfstandige hoort ook het bijhouden van een administratie. Samen met jou zorgen wij dat je de administratieve zaken op orde krijgt en houdt. Zodat jij kunt doen waar je goed in bent, met passie ondernemen. 

Wanneer je twijfelt aan je eigen administratieve kwaliteiten dan bieden wij jou de mogelijkheid om bij ons op kantoor te leren hoe een administratie verwerkt moet worden. Hiervoor hebben wij speciale boekavonden waar je onder onze begeleiding leert jouw eigen administratie te verwerken.

Mocht je de bedrijfsadministratie toch liever uit willen besteden dan zijn dit de werkzaamheden welke wij voor jou kunnen doen:

  • Het opstellen van verkoopfacturen en het debiteurenbeheer
  • Het controleren, invoeren en betaalbaar stellen van inkoopfacturen
  • Het verwerken van kas- en bankmutaties en het verzorgen van het betalingsverkeer
  • Het verzorgen van de aangifte omzetbelasting
  • Het opstellen van begrotingen, prognoses, maand-, kwartaal- halfjaar- of jaarcijfers

Belastingen

De Belastingdienst bepaalt voor welke belastingen je periodiek aangifte moet doen.
De Belastingdienst bepaalt dit op basis van de inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

Er zijn verschillende soorten aangiftes:

  • Inkomstenbelasting
  • Omzetbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Loonbelasting
  • Dividendbelasting
  • Erfbelasting

Voor de inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting wordt jaarlijks aangifte gedaan. Voor de omzetbelasting is dit meestal per kwartaal maar soms ook per maand of per jaar. Loonbelasting wordt van toepassing als je personeel in dienst hebt. 

Bedrijfsadministratie

Bij het verzorgen van de bedrijfsadministratie kun je als ondernemer zelf bepalen welke je zelf wilt doen en welke werkzaamheden je aan ons wilt uitbesteden. Ook hoef je van ons niet met een bepaald boekhoudpakket te werken. Ons kantoor gebruikt zelf het pakket SnelStart maar ook met vele andere pakketten hebben wij ervaring.

Wanneer je twijfelt aan jouw eigen administratieve kwaliteiten dan bieden wij onze klanten de mogelijkheid om bij ons op kantoor te leren hoe een administratie verwerkt moet worden. Hiervoor hebben wij speciale boekavonden waar je onder onze begeleiding leert jouw eigen administratie te verwerken.

Mocht je de bedrijfsadministratie toch liever uit willen besteden dan zijn dit de werkzaamheden welke wij voor jou kunnen doen:

  • Het opstellen van verkoopfacturen en het debiteurenbeheer
  • Het controleren, invoeren en betaalbaar stellen van inkoopfacturen
  • Het verwerken van kas- en bankmutaties en het verzorgen van het betalingsverkeer
  • Het verzorgen van de aangifte omzetbelasting
  • Het opstellen van begrotingen, prognoses, maand-, kwartaal- of halfjaarcijfers

Wil je meer informatie over ons kantoor en onze werkzaamheden?

Neem dan nu contact op via dit contactformulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. Natuurlijk ben je van harte welkom op ons kantoor op de Burgemeester Backxlaan 258 te Nieuwleusen