Jouw droom waarmaken

Starters

Het besluit is genomen: je droom waar maken en je start met je eigen bedrijf. Het starten van je eigen bedrijf is natuurlijk niet zomaar iets. 

Mulders helpt je graag meedenken alsof het ons eigen bedrijf is. Wij houden rekening met jouw ondernemerskwaliteiten. We denken mee in deze spannende en uitdagende periode en dat doen we niet alleen in de opstartfase maar ook later als je bedrijf is gestart. 

 

 

Administratieve zaken

Samen met jou zorgen wij dat je de administratieve zaken op orde krijgt en houdt. Zodat jij kunt doen waar je goed in bent, met passie ondernemen. 

Wanneer je twijfelt aan je eigen administratieve kwaliteiten dan bieden wij jou de mogelijkheid om bij ons op kantoor te leren hoe een administratie verwerkt moet worden. Hiervoor hebben wij speciale boekavonden waar je onder onze begeleiding leert jouw eigen administratie te verwerken. 

Heb je al aan alles gedacht?

  • Welke rechtsvorm ga je kiezen
  • Een ondernemingsplan schrijven
  • Inschrijving bij de Kamer van Koophandel
  • Aanmelding bij de Belastingdienst
  • Zakelijke bankrekening 
  • Verzekering

Belastingen

De Belastingdienst bepaalt voor welke belastingen je periodiek aangifte moet doen.
De Belastingdienst bepaalt dit op basis van de inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

Er zijn verschillende soorten aangiftes:

  • Inkomstenbelasting
  • Omzetbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Loonbelasting
  • Dividendbelasting
  • Erfbelasting

Voor de inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting wordt jaarlijks aangifte gedaan. Voor de omzetbelasting is dit meestal per kwartaal maar soms ook per maand of per jaar. Loonbelasting wordt van toepassing als je personeel in dienst hebt. 

Salarisadministratie

Wanneer je ondernemer bent en je hebt personeel in dienst, dan zal er een loonadministratie bijgehouden moeten worden. Bij het bijhouden van een loonadministratie zijn er een aantal administratieve verplichtingen. De gegevens van het personeel moeten bewaard blijven bij de administratie. Denk hierbij aan de arbeidsovereenkomst, de opgaaf van gegevens voor de loonheffingen en de kopie van het identiteitsbewijs. Ook zal er periodiek een salarisspecificatie en aan het einde van het jaar een jaaropgaaf gemaakt en verstrekt moeten worden aan het personeel. Afhankelijk van jouw situatie moet er maandelijks of per 4 weken aangifte loonheffingen gedaan worden bij de Belastingdienst.

Wanneer wij de loonadministratie voor jou verzorgen, ontvang je aan het einde van de betreffende periode een salarisspecificatie, een journaalpost en de aangifte loonheffingen. Wij zullen je ook op de hoogte houden van de wetswijzigingen met betrekking tot de loonadministratie. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat de loonadministratie volledig is en tijdig wordt verwerkt. 

Wil je meer informatie over ons kantoor en onze werkzaamheden?

Neem dan nu contact op via dit contactformulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. Natuurlijk ben je van harte welkom op ons kantoor op de Burgemeester Backxlaan 258 te Nieuwleusen